Presentation software: a tool to achieve motivation in first-year dental students
DOI:
https://doi.org/10.62486/agodonto2025198Keywords:
postgraduate, prosthodontics, orthodontics, periodontics, maxillofacial surgery, specialties, motivationAbstract
The use of presentation software, specifically Microsoft PowerPoint, as an educational tool can have a significant impact on the motivation and learning of first-year stomatology students. This paper discusses the importance of visual support in stomatology education and how visual presentations can improve student comprehension and retention. It highlights the relevance of graduate studies in stomatology and the need to motivate students early in their career to consider specialization. Through practical examples and clear benefits, it demonstrates how incorporating videos and other interactive tools into presentations can make learning more dynamic and effective, better preparing students as future specialists.
References
Valcazar Montenegro EE. Las competencias del docente de posgrado Un estudio comparativo en cuatro maestrías especializadas desde la percepción de los estudiantes. Desde el Sur [Internet]. 2019 [citado 20 Jul 2020];11(1). Disponible en: http://www.scielo.org.pe/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2415-09592019000100011&lng=es&nrm=iso&tlng=es
López Espinosa GJ, Lemus Lago ER, Valcárcel Izquierdo N, Torres Manresa OM. La superación profesional en salud como modalidad de la educación de posgrado. Edumecentro [Internet]. 2019 Mar [citado 23 Feb 2021];11(1):202-17. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2077-28742019000100202&lng
MINSAP. Objetivos de Trabajo y Criterios de medida. ECIMED [Internet]. 2018 [citado 20 Jul 2020]. Disponible en:
https://files.sld.cu/editorhome/files/2020/02/Objetivos-de-Trabajo.pdf
Dra. Arq. Melin Nava. Postgrado en perspectiva ¿Hacia dónde vamos?. Revista tecnología y construcción. Vol. 36 Núm. 1 (2024). Disponible en: http://saber.ucv.ve/ojs/index.php/rev_tc/issue/archive
Reyes Fernández Y, Castellanos Linares MC, Díaz Galvan L, Herrera LLanes B.
Experiencias de Mayabeque en el desarrollo de las especialidades de postgrado. Revista Electrónica Medimay 2021 Abr-Jun; 28(2) ISSN: 2520-9078 RNPS: 2441 RNSW A1269. Disponible en: https://revcmhabana.sld.cu/index.php/rcmh/article/view/1723
Zambrano-Sandoval, H. y Díaz-García, J. (2021). Percepciones del estudiantado de posgrado sobre el proceso de investigación. Areté. Revista Digital del Doctorado en Educación de la Universidad Central de Venezuela . 7 (14), 197 – 224. Disponible en: http://saber.ucv.ve/ojs/index.php/rev_arete/article/view/23154
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Ladisleny Leyva Samuel, Nila Ledesma Céspedes, Yusdelkis García Bacallao, Iraida Céspedes-Proenza, Yoilis Cedeño Gómez (Author)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The article is distributed under the Creative Commons Attribution 4.0 License. Unless otherwise stated, associated published material is distributed under the same licence.